Loading...
dk

Nøglefri adang virker næsten ikke længere | Tesla Forum

Ehlers
Ehlers Oct 10

Har nogle af jer erfaring med hvad følgende kan skyldes / hvordan det afhjælpes:

Min TMS 70D er holdt op med at skubbe håndtagene ud, når jeg nærmer mig med nøglen i lommen. Det hjælper ikke at trykke på et håndtag. Eneste måde nøglefri adgang virker, er når jeg trykker på bagklappens håndtag imens bilen er låst. Så låser hele bilen op, som normalt. Jeg kan også låse op ved at trykke på nøglens - dvs. modelbilens tag.

Den har ikke givet besked om dårligt batteri i nøglen. Problemet gælder begge nøgler, og nøglefri adgang er slået til i indstillinger.

KimT
KimT Oct 10

Det er nok "tandhjulet" - Paddle gear der er brækket. Du kan google det. 

Hvis du kører forbi Tesla skifter de vist hele håndtaget ud med en nyere model - ved ikke hvad det koster. Eller kan Hinnerup auto lave en rep. : https://www.teslatilbud.dk/...af-doerhaandtag.aspx

 

Ellers er her et anden tråd - hvor der også er linket en video : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/8298 ;

 

PS - hov - kører håndtagene ud når du bruger app'en ??

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 10
Bianco
Bianco Oct 11

Hvis du har en masse andre "rigtige" nøgler sammen med fob'en, så skal batteriet være næsten helt nyt for at kunne sende og modtage gennem nøglerne.

Oplever selv ofte at hvis den ene nøgle som jeg har sammen med fob'en lægger sig fladt op ad bunden af fob'en så kan bilen ikke se fob'en - heller ikke når jeg har sat mig ind (har bilen ulåst i garagen).

Trannel
Trannel Oct 11
Jeg tror ikke at det er paddle gear, der er knækket for det virker jo med din fob.
Det er nok snarere batteriet i fobˋen der er dårligt.
Selv nye batterier kan være dårlige, så jeg ville investere i et nyt Dura…. batteri men husk at checke datoen på det.
Det er trods alt et forsøg værd.
cth
cth Oct 12

Ved ikke om det kan være så simpelt.

Men jeg har sat min til ikke at køre håndtag ud hjemme.

Kan kun åbnes ved at tage bagklap eller trykke på håndtag i førerdør.

Ikke bagdøre.

Ehlers
Ehlers Oct 12

Alle indstillinger ser ud til at være rigtige, og det hjælper ikke at trykke let på nogen af håndtagene for at aktivere dem. Jeg har skiftet batteriet, men ikke til Duracell. Vil prøve det ved lejlighed.

Paddle gears virker, da håndtagene kører ud når jeg trykker på taget af nøglen, og sensoren virker på en eller anden måde også, når håndtaget i bagklappen låser bilen op. Jeg har ikke andre nøgler eller mobiltelefon sammen med Tesla-nøglen.