Loading...
dk

Permanent baglys | Tesla Forum

Gronhund
Gronhund Oct 9

Jeg har en 2015 Model S.

Jeg er ved at være træt af, at skulle slå lyset til og tænde tågebaglygten manuelt, når det er nødvendigt.

Jeg er mere træt af, at når jeg slår autopilot til, slukker bilen for mit lys og tågebaglygte, hvis den mene det ikke er mørkt nok. Det kan jo blive decideret farligt.

Er der nogle der har haft held med at få permanent baglys på deres gamle Model S?

KimT
KimT Oct 9

Tror den eneste mulighed er S3XY commander. Dog har de pillet funktionen ud lige nu da der var problemer med at baglys stod og blinkede fordi deres Commander kæmpede imod Tesla's egen computer. Men den kommer igen.

Hvordan er det i grunden - på vores gamle S tændte lyset automatisk når viskerne gik igang. Det har de fjernet på vores Y'er. Har de også fjernet det på de gamle S'er ? Den funktion skulle også komme i Commanderen

 

MOS
MOS Oct 9

Min gamle S'er tænder i hvert fald automatisk nærlys (inkl. baglygter), når viskerne går i gang. Eneste problem jeg oplever er, når der er lyst, men tåget. Så registrerer den ikke regn og den synes, det er for lyst til at køre med nærlys tændt. Tåge kan den ikke registrere.

Jeg kunne dog godt tænke mig bare én god grund til, at Teslaen skulle slukke for lyset, når det regner. Mig bekendt er det lovpligtigt at tænde for nærlyset, når det er mørkt eller når sigtbarheden er nedsat, f.eks. ved regn eller tåge.

Egentlig burde baglyset bare altid være tændt (når man kører). Det ville være 10 gange nemmere, det vil være sikrere og man slipper for alt det bøvl med at tænde og slukke lyset manuelt pga. alle de sensor- og softwarefejl, der grangiveligt vil være.

KimT
KimT Oct 9

Funktionen findes jo allerede - den er bare låst til regioner hvor det er lovkrav. For der er jo nogle lande der kræver at bilen har lys på hele tiden. Bl.a Island. Men jeg fatter ikke hvorfor de ikke giver den enkelte bruger mulighed for selv at bestemme.

Da vi fik Y'ern var det sådan at hvis du manuelt havde tændt lyset, så fik du en advarsel når du steg ud af bilen, og lyset blev slukket. Det er lavet om så den nu giver en advarsel, og så ellers lader lyset være tændt. Jeg har set mange biler på p-pladsen holde med lys på. 

Og jeg mener faktisk også at den tændte lyset når viskerne gik igang.

 

griffel
griffel Oct 10
KimT
Jeg er ret sikker på, at Model Y aldrig har tændt for lyset hvis viskerne blev aktiveret af regnsensoren, ligesom det gør på Model S. Ikke at jeg forstår hvorfor lige netop dén funktion skulle være sparet væk for at gøre bilen billigere…
Det samme gælder også for det med at slukke lyset nået bilen forlades. Det mener jeg også Y’eren aldrig har gjort. Vores har ihvertfald ikke.
KimT
KimT Oct 10

Vores slukkede lyset da vi fik den. Det blev fjernet i en FW opdateringen efter juni '22

Trannel
Trannel Oct 10
Jeg har tidligere spurgt herinde hvilken funktion den blå gem-knap til højre for lysbjælken havde men der var ikke nogen, der vidste det.
Jeg troede umiddelbart selv, at der var mulighed for at gemme sin lyssætning men det virkede åbenbart ikke. Måske virker denne knap i andre lande.
Brugsvejledningen nævner ikke knappen overhovedet.
Er der nogen, som benytter knappen og virker den?
Johannelund
Johannelund Oct 11
Kørte bag ved en model y i kraftig tegn, den havde sku ikke tændte baglygter, forstår simpelhen at dem der har disse biler ikke laver en service request til Tesla, det er sku farlig med min 110 på motorvejen, min gamle Tesla model s fra 15, ja her virkede både visker og baglys.
SKAL ALDRIG HAVE EN MODEL 3/Y med de fatale mangler de har