Loading...
dk

Problem med planlægning. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Sep 28

Er lidt irriteret til morgen.

 

Havde kørt raketten godt ned i aftes. Havde vel 80 km tilbage på pakken.

 

Satte i stikket og slof planlægning til at skulle lade her til morgen kl 10:00, idet der var udsigt til fuld blå himmel og masser med solcelle strøm!.

 

Kommer ud kl 09:30 og skulle lige i Bilka, tænkte det kan vi godt nå på 80 km. Der er vel 7 km hver vej.

 

MEN så har bilen sgu ladt op i nat til 80%!!

CanEl
CanEl Sep 28

Jeg har observeret at den ofte starter opladningen under planlægning.
så jeg har en rutine, med lige at tjekke efter planlægning, og stopper opladning hvis den er begyndt.

derefter kører de efter ønske.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Sep 28
Ice2EV
Ice2EV Sep 28

Åh. Men det er jo ikke det der er hensigten med planlægning.

 

Og normalt står den til kl 0100 om natten og det virker fint ellers. Men igår slår jeg 0100 operationen fra og tænder kl 1000 istedet. Alligevel så var den ladt op til morgen.

 

Nu var det ikke fordi det kostede alverden i nat. MEN det er bare tosset at importere om natten for, at eksportere hele dagen!

CanEl
CanEl Sep 28

jeg har ikke brugt den nye udgave af planlægning ret meget.

men hvis jeg justerede på kl. on time, gik den tit igang med det samme, mens jeg justerede Ampere.

den ved åbenbart ikke hvad den skal, når den gamle tid slettes, inden den nye er aktiveret.

ligesom, nu er der ingen plan, så skal jeg nok lade nu.

cth
cth Sep 28

Måske har den ikke gemt det du satte den til?

Har selv oplevet det samme.

 

Jeg har kun en entry i planlægning hvor jeg så har alle dage med. Sætter tiden jeg vil lade og gemmer.

Går ud på forsiden og tjekker at den så skriver at den lader kl. 1 søndag f.eks.

Før det står der, kan man ikke være sikker.