Loading...
dk

Batteriladeniveau reduceret | Tesla Forum

Larsens
Larsens Aug 5

Hej 

Er der nogen der har haft denne fejlmeddelelse:

"Maks.batteriladeniveau reduceret

OK at køre-bestil service.

Har kun 20% på batteriet og kan ikke lade mere på.

P85DK
P85DK Aug 5

Kan du fortælle hvilke fejlmeddelser den viser?

Det kan være en celle eller modul der fejler i batteriet, men det er højst sandsynligt en BMS fejl.

Hvis du går til Tesla, så er det udskiftning af hovedbatteriet, og der har du to valgmuligheder 1)skift til et refurbished batteri til ca. 90.000 kr. forudsat at der ikke er nogen uautoriserede som har pillet ved batteriet eller 2) skift til et nyt 90 kWh batteri til ca. 150.000 kr. - Hvis penge ikke er noget problem, så er sidste klart det bedste valg med længder.

Alternativt til Tesla, så kan du tage kontakt til EVMIX eller Brøndums Autoservice

De vil begge kunne lave det hvis det er BMS felj, hvis det er celle eller modul fejl, så vil jeg nok gå efter et nyt batteri. De kan sikkert også hjælpe med at finde et brugt batteri billigere end det refurbished du får fra Tesla.

Larsens
Larsens Aug 6

 

Tak for svaret.

Den viser "Maks. Batteriladeniveau reduceret, OK at køre videre-bestil service. Den har været ved Tesla i Aarhus, og her var svaret, at der var ubalance i mellem cellerne, og at de skulle afbalanceres.

P85DK
P85DK Aug 6

Interessant at Tesla giver den et balancerings forsøg, tidligere har de ikke gidet det. Lad os høre hvordan det går

Larsens
Larsens Aug 7

Teknikeren fra Tesla havde konstateret, at det var ubalance mellem cellerne og at jeg bare skulle lade den stå om natten med ladestik i, så ville den selv afbalancere. Det gik så godt i et par måneder, men nu siger Tesla efter en fjerndiagnose, at bilen skal have et nyt batteri

MOS
MOS Aug 7
Citat fra Larsens

Hej 

Er der nogen der har haft denne fejlmeddelelse:

"Maks.batteriladeniveau reduceret

OK at køre-bestil service.

Har kun 20% på batteriet og kan ikke lade mere på.

Jeg har selv haft samme fejl. Jeg havde som jeg husker det ca. 50% på batteriet og den kunne ikke lade mere. Efter at have kørt lidt, kunne jeg godt fylde lidt strøm på igen, men kun op til lidt over 30%. Næste opladning kunne den kun lade op til ca. 20% osv. Da den efter 6-7 opladninger kun kunne lade op til 8%, humpede jeg ud til Tesla og fik skiftet batteriet på garantien. Jeg fik aldrig en forklaring på, hvad der var galt med batteriet, men jeg gætter på defekt celle eller modul.

Hvis du skal have nyt batteri, så vil jeg også klart anbefale dig at vælge et 90 kWh 350 V batteri. Det lader overordnet set lige så hurtigt eller lidt hurtigere end dit nuværende batteri, dengang det var nyt (altså før #ChargeGate), har lidt højere kapacitet, du får en del buffer i toppen, dermed mindre slid, mindre degradering samt hurtigere ladning og bedre regen specielt i toppen af batteriet og ved koldt batteri.

Med et refurbished 85 kWh batteri får du et batteri, der har de samme designproblemer som dit gamle. Og du risikerer måske at stå med samme fejl igen om et par år. Tjek i det mindste garantivilkår!

fmm1000
fmm1000 Aug 7

Det kunne være interessant med en melding om, hvad Tesla tager for et nyt 90 kwh batteri i dag incl alt.
Det seneste jeg har hørt er 170.000, men har set flere i Norge skrive, at her koster det 130.000.

P85DK
P85DK Aug 7
Citat fra fmm1000

Det seneste jeg har hørt er 170.000, men har set flere i Norge skrive, at her koster det 130.000.

Det vil jeg gerne se en faktura på før jeg tror på 130.000 for et 350V 90 kWh batteri

Jeg ville nok også give Brøndum og EVmix et ring og høre hvad de kan lave et brugt 90 eller 100 kWh batteri til

fmm1000
fmm1000 Aug 8

Har læst det på flere norske opslag. Men der var vist noget med der ikke var moms på batterier. Måske derfor. Der er vist moms på batterier nu.