Loading...
dk

Forhold SOC % og kWh | Tesla Forum

MichaelS
MichaelS Jun 25

Har brug for at vide, hvor mange kWh jeg skal lade, hvis jeg starte med f.eks 75% SOC og vil lade til 90%. Vil prøve at lave en optimeret løsning med min Teslalogger og Homeassistant (baseret på SOC/solcelle strøm/forecast/Nordpool pris).

Lige nu er min bedste måde at få et tal for "kWh pr. % SOC" ved at se historisk på Teslaloggers"Energy Added" og "Battery Level" (SOC) ændringer. Det giver et tal på mellem 0.715 kWh til 0.740 kWh for hver % SOC jeg skal tilføje (TMS15 RWD).

Er der andre kloge hoveder, der kender en bedre metode, givet at jeg har Teslalogger til rådighed?

KimT
KimT Jun 25

grunden til at den svinger er vel pga. opvarmning/aflkøling af batteri samt ladetab. Nu har jeg en Clever lader med strøm fra Clever Power. De kræver at intelligent opladning er aktiveret. Det betyder man skal angive hvor mange kWh man vil have ladet inden afgangstidspunk. Både for vores Kona & Y’ern siger jeg bare % den skal lade divideret med 1,25 = kWh.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 25
CanEl
CanEl Jun 25

jeg bruger at beregne som følger.
hvis jeg skal lade fra 35% til 65%, er det en forskel på 30.
hvis den har 6 timer til at opnå det, bliver det 30/6 = 5
så indstiller jeg til at lade med 5A, på 3 faser.
hvis jeg kun har 3 timer, skal den lade med 10A
det passer fint til vores TMS 85, og jeg har ikke fundet en bedre beregnings metode.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Jun 25