Loading...
dk

Skal forreste plastikbundbeklædning være vandtæt? | Tesla Forum

Ehlers
Ehlers May 21

Min Model S har fået en skade på den sorte plastikbundbeklædning allerforest under kofangeren og lidt ind under bilen. Der er kommet en langsgående revne med en længde på ca. 4 cm.

Er det vigtigt, at denne beklædning er tæt, så der ikke trænger vand op bag beklædningen, når man kører i regnvejr, eller er det fuldstændig ligegyldigt?

Kosmetisk er det ikke noget man lægger mærke til, medmindre man kigger under bilen.

MOS
MOS May 21

Jeg tror ikke, det så vigtigt. Skjoldet er mest for aerodynamikkens skyld. En langsgående revne på 4 cm gør ikke den store forskel, så længe skjoldet stadig er i ét stykke. Hvis du kan lukke øjnene, når/hvis du kigger under bunden af bilen, så kan du sikkert fint leve med det.

Bianco
Bianco May 22

Hvis du kikker på div selvhjælps videoer hvor de fjerner badekaret i frunk'en, så vil du se at der er meget beskidt der nede. Så jeg ville slet ikke bekymre mig om lidt vand ind i det område.

Ice2EV
Ice2EV May 22

Du kan måske også bare give det en gang plasticpadding, eller lignende, som "limer" det sammen. 

 

Det er jo ikke ligesom en kofanger eller kølerhjelm, der gerne skal se lidt kosmetisk flot ud.

MOS
MOS May 22

Hvis revnen ikke gaber, så ville jeg ikke gøre mere ved det. Hvis plasticen ikke flugter helt, der hvor der er en skade, kan man evt. prøve at trykke det på plads. En 4 cm revne lyder umiddelbart ikke særlig kritisk. Hvis du er i tvivl, kan du evt. prøve at lægge et billede op. Så er det nemmere at vurdere.

Ice2EV
Ice2EV May 22

Den der svejser, er da cool.

Ehlers
Ehlers May 22

Tak til jer alle for nogle gode svar. Jeg vælger bare at leve med den.

tintin
tintin May 22

Når vi snakker om vand. Jeg har en P85D fra 2015 som tager vand ind på gulvet ved de to forreste sæder. Har haft den på samme værksted 2 gange og betalt godt 3 kilo uden at det har hjulpet. Nogen der har en god ide?

Nikola
Nikola May 22
Citat fra Ehlers

Tak til jer alle for nogle gode svar. Jeg vælger bare at leve med den.

Overvej at reparere lidt på det, ellers kan revnen vokse med tiden 

P85DK
P85DK May 23
Citat fra tintin

Når vi snakker om vand. Jeg har en P85D fra 2015 som tager vand ind på gulvet ved de to forreste sæder. Har haft den på samme værksted 2 gange og betalt godt 3 kilo uden at det har hjulpet. Nogen der har en god ide?

Jep, tjek at 'afløbsrørene' fra soltaget ikke er stoppet og mere vigtigt at de ikke er hoppet af, det er to plastikslanger der løber i a-stolperne. De kan hoppe af oppe ved soltaget.

https://youtu.be/ECLCrJOFQ6M?si=cwISS-mUuxYbokm_

tintin
tintin May 23
Tak P85DK. Fin video