Loading...
dk

Forskellige fejl - vand? | Tesla Forum

Mobileineurope

Model S, 2015 meldte først at “right headlight” ikke virker, så begyndte “trunk open” at komme senere samme dag - og nu også “vehicle coolant low”?  Kørelys i højre side blinker sporadisk både hurtigt og langsomt, lyser også fint nogle gange.
Er der mon løbet vand ind et sted - det lyder usandsynligt med så mange fejl på samme dag?  Nogen ideer?

 

P85DK
P85DK Feb 18

Måske en dårlig stelforbindelse?

CanEl
CanEl Feb 18

ja, det lyder som en dårlig stelforbindelse.

når lyset blinker i højre side, så tjek en stelskrue på/ved højre forskærm.
​den er synlig når badekarret er taget op. der er svejset en skrue på der, som nogle gange knækker eller tærer løs. så ryk lidt i den.
hvis den er tæret, så læg en ledning fra den skrue, og op til en anden god stelforbindelse. fx tværbommen.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Feb 18
Mobileineurope

Det vil jeg prøve. Takker. 

Mobileineurope

Det var stelforbindelsen - tak til P85DK og CanEl for hurtig og præcis diagnose:-). Den påsvejsede skrue var helt tæret igennem og knækkede af da jeg forsøgte at skrue møtrikken af. Kablet kan ikke nå andre gode steder hen, så jeg borede ud, skar nyt gevind, sleb kabelclipsen og omkring det nye gevindhul med sandpapir. Monterede derefter - og alle fejl forsvandt. YouTube hjalp med af- og påmontering af frunk karret. Tænker fejlen kommer på en del af de mange model S fra 2015.