Loading...
dk

Fejl på forlygte | Tesla Forum

MOS
MOS Jan 11
Model S 85D fra 2015 melder fejl på forlygte. Der er ingen nærlys eller fjernlys i højre forlygte, men LED-kørelys fungerer fint. Kan man regne med, at det "bare" er xenon-pæren, det er sprunget? Og kan man nemt selv skifte den, eller skal jeg på værksted? Er der nogen, der evt. kan anbefale enten Tesla værksted eller andet værksted på Fyn eller Sønderjylland?
Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 12
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 12

Min gjorde det samme for ca. 3 år siden. Kostede ca. 10k at få skiftet lygten hos tesla. Dog var det hele lygten som gik i sort dengang,  så ja, kan være at det blot er pæren. Mener du skal have hjul af for at skifte pære. Kig evt efter en brugt lygte på eBay hvis relevant. Hvis det blot er pæren, kan du selv med hjælp fra YouTube, men er det hele lygten så er det en tur på værksted.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 12
MOS
MOS Jan 12
Lyder bøvlet at skifte pæren, hvis man skal have hjul af og alt muligt. Tror ikke jeg har mod på det. Er der nogen, der kan anbefale et værksted?
KimT
KimT Jan 12

Der er åbenbart flere der har været igennem øvelsen : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/8406

PeterE
PeterE Jan 12
Pæren koster ca 800,- inkl udskiftning - forskellen på Tesla og de uafhængige værksteder, er vist kun at Tesla bestiller en ny lygte hjem som standard hvis pæreskiftet ikke er nok.
P85DK
P85DK Jan 12

.