Loading...
dk

Hvidt kontra sort interiør | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Jan 2

Som ejer af en model S med sort interiør har det altid undret mig, at der sælges så mange nye biler med hvidt interiør. Selv om det er flot tænker jeg, at det må være frygteligt sart, hvis jeg skulle bestille en ny bil. Er der erfaringer med sort kontra hvidt interiør?

Ice2EV
Ice2EV Jan 2

Hej

 

Havde sort i den første model 3. Tror jeg tørrede det af 5-6 gange på 4 år og 170.000 km.

 

Har hvidt i den nyere model 3, og der kører jeg gerne i arbejdsbukser, selvom jeg har været ude at grave og generelt været møg beskidt. Ja det bliver måget at se på, men hvis man gider tørre det af ca hver anden måned, så ser det ud til at være nyt igen. Og så måget bliver det heller ikke, kun sådan en støvet brun skygge. Vi har kørt 33.000 km i den.

 

Eks har jeg harvet 5000 kvm tidligere mark med havetraktoren, som var utra tør og støvede meget og sået græs i den. Der var jeg godt nok meget beskidt, men jeg kørte da i de hvide sæder alligevel.

 

Hvidt giver bare en meget mere lys kabine at opholde sig i. Konen er ikke særligt begejstret for det, for hun mener man bør sidde med botox trutmund, når man har sådan en kabine. ;-)

 

 

PS havde det været en mulighed med beige/tan sæder som i S/X, så havde vi valgt det. Rimeligt kompromis imellem sort/hvid samt fruen/jeg.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 2
P85DK
P85DK Jan 2

@Ledsager

I sort interiør sidder du lykkeligt (uvidende) og hygger dig i alt skidtet, og det kan du også gøre i lyst interiør, det er bare svært at påberåde sig uvidenhed om hvor meget skidt man sidder i ;-)

MOS
MOS Jan 2

Det samme gælder vel for hvide gulvtæpper...

Trannel
Trannel Jan 2
Hvor er i dog morsomme.
Man kan vælge at sammenligne det med ens bukser. De lyse kan man gå i i 2-3 dage mens de sorte holder i måske 1 uge, selvom de sorte er meget mere beskidte men det kan jo ikke ses.
Personligt vælger jeg et mix, lyse om sommeren og mørke om vinteren.
Hvad indtræk i bilen (model S) angår valgte vi de beige lædersæder som både er komfortable og støttende og det er de bedste sæder vi nogensinde har haft.
Farven giver en behagelig lys kabine og vi har ikke et sekund fortrudt dette valg.
Vi har aldrig haft helt hvide sæder, så dem kan vi ikke udtale os om.