Loading...
dk

Bagklap på Model S genkender ikke nøgle og åbner ikke | Tesla Forum

Noogi
Noogi Nov 21 '23

Når bilen er låst, har jeg altid kunne gå direkte hen og åbne bagklappen på min S85D med nøglen i lommen. Det kan jeg ikke længere. Enten skal jeg gå hen til en af fordørene så bilen låser op, hvorefter jeg kan gå hen til bagklappen og åbne den. Alternativt kan jeg åbne den vha dobbeltklik på nøglen.

Har prøvet at genstarte MCU. Ingen forskel. Andre der oplever dette?

KimT
KimT Nov 21 '23

Prøv med et nyt batteri i FOB'en (nøglen er vist lidt kræsen med mærket - har oplevet nogle mærker som ikke virkede)

Noogi
Noogi Nov 21 '23

Jep skifter batteri i aften. Men hvis det skyldes CR2032 batteriet, er det mærkeligt at bilen ellers låser op som sædvanligt når man går hen til den.

KimT
KimT Nov 21 '23

Nej vel ikke nødvendigvis. Modtageren sidder så vidt jeg husker i A-stolpen. Så hvis batteriet er ved at være dødt kan det vel godt gå ud over rækkeviden.

Noogi
Noogi Nov 21 '23

Fik lige skiftet Sony batteriet til et andet mærke. Ingen forskel. Det skal siges at jeg har brugt Sony uden problemer i et års tid. Før dette har jeg brugt alle mulige no name batterier uden problemer også.

CanEl
CanEl Nov 21 '23

der kan være et problem med nærhedssensor ved bagklap.
når du går hen til førerdør, så virker den fint og bilen kører håndtag ud, ikke?
så når det sker, kan du få en anden til at teste bagklap, om den vil åbne, mens du står ved fordøren.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Nov 21 '23
Ledsager
Ledsager Nov 24 '23

Min erfaring er at Varta er et sikkert batterivalg til fob