Det ved jeg ikke.
men mon ikke det er fordi de ikke kan sælge dem. der er kommet gode konkurrenter på markedet til lavere priser.
Men efter at have hørt i JP bilradio hvor godt den nye model 3 er skruet sammen.
BMW i4 kvalitet.
Undervogn er blevet på højde med de andre.
Støjniveau og køreoplevelser er bare meget meget bedre end den gamle 3'er
O.s.v.
Så skal jeg hverken have brugt model 3 eller en ny model Y,S eller X før de kommer på samme niveau.
Det viser jo at de kan og så kommer det også til de andre.
Tesla gør det hver gang, og overraskelsen er lige stor hver gang...
Når de starter levering af noget nyt, så sætter de prisen så højt de overhovedet kan. Og når de så får strømlinet produktionen et halvt års tid senere, så sætter de prisen ned for at få salgtal til at passe med produktionstal.
Det er kun fra 2023 modellerne at S er typegodkendt til træk.
Mht til prisnedsættelsen så er prisen blot kommet tilbage til prisen fra da de lancerede den nye S/X i 2021. De hævede derefter prisen flere gange pga stor efterspørgsel, men nu hvor efterspørgslen er normaliseret sættes den ned igen. Helt normalt for Tesla. Der er ikke en ny S på vej, men der kommer jævnligt mindre ændringer.
Jeg bestilte en S LR i juni 2021 og skulle have betalt 865.000 for den, men afbestilte i juni i år da den endnu ikke var leveret og nyhedens interesse efterhånden var dampet af.
Der er stadig langt ned til den "gamle" S som kostede 700.000kr. i start 2021 inden den blev taget af markedet.
Forår 2021 "Raven" long range S stod i over 800K kr, og før det var den bare dyrere.
Hmm.. jeg gav 695.000 i dec 2020 for LR med WLTP 652km
Men okay jeg bestilte jo i oktober 2020.
Så en stigning og noget afgift måske.
Hmm.. jeg gav 695.000 i dec 2020 for LR med WLTP 652km
Men okay jeg bestilte jo i oktober 2020.
Så en stigning og noget afgift måske.
Er du sikker på at der var efter registreringsafgift? Jeg var tæt på at købe en LR den 28. jan 2021 for 694.990,- + afgift, en farve mm. til i alt 843.572,-.
Ja jeg tror lige jeg ramte "hullet".
Men model S er stadig en 2012 konstruktion hvad angår dæk og vindstøj.
Spændt på hvad ny 3'er kan på det område.
Ikke at jeg vil købe den. Er for lille.
Men må give indikation af om Tesla er blevet bedre på nogle typiske Tesla kritik punkter, som dækstøj, vindstøj og undervogn.
Det påstår dem der har prøvet den nye.
@cth vi får vores 2022 3LR undevognsbehandlet inklusiv støjbehandling hos Dinitrol i næste uge.
Er spændt på hvad effekt det har.
Desværre har jeg ikke en decibel måler til rådighed forlods. Det kunne have været fedt.
Iøvrigt synes jeg 2022 er noget mere stille end 2019 vi havde før, som iøvrigt også have støjdæmpning.
@Ice2EV
Det er nok mest dækstøjen, der bliver påvirket, ikke vindstøjen. Dinitrol støjbehandlingen vil dæmpe de høje frekvenser lidt, så du vil måske opleve støjen som en lidt dybere rumlen end en højfrekvent susen. Men jeg tror ikke, du skal forvente nogen stor forskel i støjniveauet.
Efter hvad jeg har hørt, så er model 3 og Y væsentlig forbedret fra 2019 til 2022.
Men S er ens om det er en 2015 eller 2021.
Ved jeg da jeg kører i begge.
Desværre har jeg ikke en decibel måler til rådighed forlods. Det kunne have været fedt.
Iøvrigt synes jeg 2022 er noget mere stille end 2019 vi havde før, som iøvrigt også have støjdæmpning.
Du kan hente Db målere som apps på tlf. Sikkert ikke de mest nøjagtige, men kunne nok give en tendens, hvis der er forskel.
Enig med hensyn til bedre støjdæmpning med tiden på TM3. Primært synes jeg at vindstøjen er dæmpet, bla. med andre gummilister som sideruderne glider op i/imod, som slutter bedre tæt. Samtidig har dobbeltglas på de forreste sideruder også gjort noget.
@Ice2EV
Hvis du skal lave sammenlignende støjtest (før/efter støjdæmpning), så husk at have alle parametre så lig hinanden som muligt. F.eks. ingen svigermødre på bagsædet, samme vejstrækning, samme hastighed, samme temperatur (jeg vil tro, dæktemperatur har lidt at sige), samme dæk/samme mønsterdybde, tør vej, så vidt muligt vindstille, så vidt muligt ingen øvrig trafik osv.
I modsat fald vil testen blot vise, at svigermutter er mere snakkesalig om morgenen end om eftermiddagen, eller at vandsprøjt på en våd vej støjer mere end en tør vej, at modkørende lastbiler støjer osv.
Også telefonens/støjmålerens placering/orientering i kabinen er vigtig, så sørg for at sætte den på en holder på samme måde (før/efter). Hvis du bruger en telefon, så tag et evt. cover af, så mikrofonen ikke skærmes.
Og kør gerne 3 tests både før og efter. Så kan du se, om resultaterne er konsistente.
Kunne være sjov at se om der så er væsentlig forskel til 23'eren.Efter hvad jeg har hørt, så er model 3 og Y væsentlig forbedret fra 2019 til 2022.
Men S er ens om det er en 2015 eller 2021.
Ved jeg da jeg kører i begge.
Det er muligt, at prisjusteringen skyldes en kombination af begge årsager. Indførelsen af nye modeller på markedet kan have presset Tesla til at justere deres priser for at forblive konkurrencedygtige og tiltrække flere kunder. Derudover kan de også forsøge at erobre en større del af luksusbilmarkedet ved at sænke deres priser.