Loading...
dk

Fejl: BMS-u031 Batterisikring skal udskiftes snart | Tesla Forum

gd61
gd61 Aug 25 '23

(Skriver her da søgning ikke virker på Forum lige nu)

Jeg har fået ovenstående meddelelse på en Model S 85D fra marts 2015, og har anmodet om Service fra Tesla. Request er modtaget og de skriver at de venter på reservedele.

Jeg har kigget lidt efter anden info - og det ser ud til at det vist er ret udbredt for modeller der bliver 8 år. Senere modeller skulle have en ny løsning der ikke kræver udskiftning af batteri til sikringen.

Jeg vil blot hører om der er andre på Forum der har fået samme meddelelse og hvor de er i processen - eller om allerede har fåer skiftet (ventetid/pris)?

MVH Uffe

Tesla Telling Owners To Replace the Battery Pack's Pyro Fuse via BMS_u031 Warning - autoevolution

Pyro Fuse Fuss | Tesla Motors Club
 

gd61
gd61 Aug 25 '23

Update: Scroll og du skal finde!
Jeg fandt denne tråd fra Februar Tesla Forum - Alt om Tesla Model S / Tesla Model X - Teslaforum.dk

Mere kød på benet - og jeg vil se hvad Tesla siger omkring nem eller svær løsning.
Men som mange andre skriver - en løsning med en Bedst Før dato på en sikring virker lidt usmart.

gd61
gd61 Aug 29 '23

Afslutning på historie.
Jeg opdaterede SW til 2023.26.8 i fredags - uden det gjorde nogen forskel umiddelbart.
Men blev kontaktet af Tesla Service mandag med forespørgsel om meddelelse fortsat var vist.

Det checkede jeg - og det var den ikke mere.

Så stof til ny sølvpapirhat historie - eller så var det simpelthen var en fejl der blev rettet med ny SW.