Loading...
dk

Superchargers med type 2 stik | Tesla Forum

Larsen
Larsen Jul 6 '23

Jeg har endnu ikke fået ombygget min Tesla S til CCS stik, men jeg har behov for at lade i Hedensted og Randers på søndag. Er der nogen der ved ved med sikkerhed om der fortsat er type 2 stik på laderne i Hedensted og Randers? Jeg har ikke rigtigt kunde finde ud af det nogen steder.

KimT
KimT Jul 6 '23

Ja til begge. Randers har jo 2 lokationer lige ved siden af hinanden. Den nye V3 - kun med CCS ligger ved Randers storcenter, og de gamle V2 ligger stadig ved Elvis

DeaconWP
DeaconWP Jul 6 '23

Som en bonus oplysning kan jeg fortælle dig:

Du kan lade din S ved alle de Superchargere, som du kan se i din bils navigation.

 

Der er ingen af de gamle stationer, som har mistet det originale Supercharger stik. Det er blot aldrig installeret på de nye, og det netværk med gamle stik vil nok ikke blive udvidet.

 

Nye stationer vil kun være med CCS stik.

Larsen
Larsen Jul 6 '23

Tak for hjælpen. Jeg har modtaget CCS retrofit kittet, men endnu ikke fået det monteret. 

fmm1000
fmm1000 Jul 6 '23

Har aldrig hørt om nogen, der har monteret det selv. Hvis du gør kræver det vist en software-update før det virker. 

KimT
KimT Jul 6 '23

Var det ikke noget med Kiefer rodede med det. Der må ligge en eller anden tråd (han kan jo selv rode med software. 

Ice2EV
Ice2EV Jul 7 '23

Er det ikke sådan at udstyret sendes til kunde, således kunden har det inden Ranger kommer og installerer det.

Sådan husker jeg et par bekendte har fået det.

KimT
KimT Jul 7 '23

Hos mig - for lang tid siden - havde Ranger det med, og fik besked om at hvis der kom en FW i dagene inden, så skalle den ikke installeres.

DeaconWP
DeaconWP Jul 12 '23

Man bestiller kittet ved Tesla Shoppen.

Man modtager det med posten, og MAN MÅ IKKE ÅBNE KASSEN.

Man laver en aftale om, hvornår og hvor det skal installeres. Derefter kan man både se, og lade på, de stationer, der kun har CCS stikkene, samt alle de gamle man kunne se før i Navi.