Loading...
dk

Visker skraber på kølerhjelm | Tesla Forum

P85DK
P85DK Oct 17 '23
Citat fra PeterE

Tak :) Så er der også god økonomi i at arbejde fra Autoskadestuens lædersofa i en time eller to.

Jeg går ikke ud fra at du skifter andet end armen? Du skal nok lige finde en grunder og så eventuelt lidt sort maling, bare så aluminiumen ikke begynder at irre på din frunk

PeterE
PeterE Oct 17 '23
Citat fra P85DK
Citat fra PeterE

Tak :) Så er der også god økonomi i at arbejde fra Autoskadestuens lædersofa i en time eller to.

Jeg går ikke ud fra at du skifter andet end armen? Du skal nok lige finde en grunder og så eventuelt lidt sort maling, bare så aluminiumen ikke begynder at irre på din frunk

Godt spørgsmål, det lyder lidt som om de skifter det hele (?):

MS WIPER MODULE ASY - LHD Selected PN: 6005946-00-G

Faktisk så lyder det som om den reservedel er selve motoren? Når jeg hiver lidt i bøsningen der hvor armen sidder fast, så er der voldsomt slør/bevægelse - modsat den anden visker, som faktisk sidder 100% fast. Og ja, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved frunken - det er ikke så kønt, og omvendt så opdager ingen andre det...grunder og maling lyder som en god plan.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 17 '23
MichaelS
MichaelS Oct 17 '23

Indtil Hinnerup auto kommer op med en viskermekanisme uden motor, skifter man hele modulet med motor, trækarme og drejemekanisme. Da jeg købte det var det 3800,- hos Tesla. Man kan godt skifte det selv, det er ikke særligt svært bortset fra to ting: det kan være meget svært at få selve viskerarmen af studsen, der kan være dannet ir/rust, jeg måtte ud og købe en meget lille aftrækker og skære den til i højden for at den passede under hjelmen, dernæst: husk du arbjeder med aluminium, ALLE bolte skal spændes med præcis moment, særligt den "cross-bar" stiver, du skal have af for at komme til, den er en del af bilens passive sikkerhed.

PeterE
PeterE Oct 17 '23
Jeg skal på ingen måde gøre ret meget selv, udover at fylde strøm og sprinklervæske på :)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 17 '23
HemligNemlig
HemligNemlig Oct 17 '23
Autoskadestuen giver dig en lille beholder med lak i din farve og en lille børste til selv at påføre det :-) og ja det er det hele de skifter ikke kun armen.
PeterE
PeterE Oct 18 '23

Sådan (!)

 

En flæskestegssandwich, en tur i Silvan, Harald Skrald og Ilva senere er det fikset.

 

Træk/motor blev skiftet, armen bevaret og malet, hakkerne i kølerhjelmen også malet.   

 

3848,- for reservedele og arbejdsløn, og 40,. for min sandwich... 

  

 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 18 '23
Ice2EV
Ice2EV Oct 18 '23

what's not to like.

Sider: « 1 2