Loading...
dk

Supercharger Taastrup | Tesla Forum

jonasboege
jonasboege Jun 22 '23

Da gamle S'ere stadig udgør en stor andel af de danske Teslaer så er det vel meget naturligt at de også er repræsenteret pænt på en SuC, specielt da det på ingen måde kan betale sig at lade andre steder, hvor det for de nyere Teslaer er tæt på hip som hap.

De kan jo være på gennemfart på nøjagtig samme måde som de andre biler.

Og det er ikke gratis strøm, det er forudbetalt strøm ..

 

Vi er nok nede omkring 10 % vil jeg tro nu efter det sidste vilde Tesla-år :-) 

I grove runde tal omkring 43.000 registrerede Tesla - heraf ca. 4.000 med 1. reg før juni 2017

Og siden september er der også sket en del med strømprisen, der gør det mindre attraktivt at hente sin "forudbetalte" strøm mod høj betaling af tid :-)

Forummets indlæg er redigeret af jonasboege Jun 22 '23
webercarbmann
webercarbmann Jun 22 '23
Citat fra SuneH
Citat fra PeterE Jeg tror ikke at ret mange synes at deres fritid er værd at bruge på ‘gratis’ (dvs forudbetalt) strøm.    

Der var kø ved Køge SuC (trods 40 pladser!) i går, og ca. halvdelen var gamle S'ere med gratis strøm... Resten var model 3 og nogle udlændinge, som reelt havde brug for at lade... Så der er mange der godt gider sidde i en time med en kop kaffe og avisen for at spare 200 kr. 

Må jeg foreslå en rask gå eller løbetur mens den gamle bil sutter elektroner. Det er bare at finde en passende rute omkring favorit SUC. En gang imellem er en lur nu også meget godt.  

PeterE
PeterE Jun 23 '23
Citat fra webercarbmann
Citat fra SuneH
Citat fra PeterE Jeg tror ikke at ret mange synes at deres fritid er værd at bruge på ‘gratis’ (dvs forudbetalt) strøm.    

Der var kø ved Køge SuC (trods 40 pladser!) i går, og ca. halvdelen var gamle S'ere med gratis strøm... Resten var model 3 og nogle udlændinge, som reelt havde brug for at lade... Så der er mange der godt gider sidde i en time med en kop kaffe og avisen for at spare 200 kr. 

Må jeg foreslå en rask gå eller løbetur mens den gamle bil sutter elektroner. Det er bare at finde en passende rute omkring favorit SUC. En gang imellem er en lur nu også meget godt.  

Enig, og lad os så - bare ind imellem - få lidt perspektiv på plads også. Det er da træls at vente - uanset hvad man venter på her i livet. Iaftes var vi 5, altså 5 Teslaer med indhold, som ladede op på SuC'en i Køge. Ok, det var godt nok lidt sent men en whoppers tid senere var der 200 nye (og nogle vil sige 'gratis') kilometer i tanken. Jeg er træt at de lange ladetider, men når jeg er sulten og kun skal bruge SuC'en til at komme hjem, så er det til at overleve.  

 Til dem som elsker tal, startede med pre-heated batterier og 23 km rækkevidde tilbage - startede på 130 kW og opladningen fladede ret hurtigt ud på 65 kW...

HJJ
HJJ Jun 25 '23
For mig må folk løbe, cykle, svare mail/sms , sove eller pille næse medens de lader, bare de ikke taler i telefon så hele pladsen kan høre det.
Hvis ikke dem med forudbetalt (kaldet gratis strøm) skulle lade der var det nok ikke solgt på den måde.Man kan jo sagtens holde god ladepli , så de først ankomne afslutter, så der ikke opstår kø.

SuneH
SuneH Jun 28 '23

Nogle der ved præcis hvor i forhold til City2 at SuC Taastrup er ved at blive etableret? Så vil jeg lige kigge forbi i morgen nemlig og give en melding her.

KimT
KimT Jun 28 '23

Der ligger nogle oversigtsbilleder her : http://www.teslaforum.dk/...m/topic/7567?page=25

Fra toppen af rådhuset : http://www.teslaforum.dk/...m/topic/7567?page=25

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 28 '23
Arpe
Arpe Jun 28 '23

P6, lige syd-vest for City2 (den orange trekant):
https://supercharge.info/map

SuneH
SuneH Jun 29 '23

Jeg var ved SuC Taastrup i dag. Der er byggehegn rundt om. Inde i området holdt en kassebil, en Model S, en X og en Y :-) Men der var ikke åbnet for ladning. Det regnede ret kraftigt, så jeg tillod mig at trille ind (byggehegnet stod åbent) og fandt 2 mand siddende i Model X'en. Jeg rullede vinduet ned - og det gjorde de også. 

"Er der noget nyt om hvornår I åbner?", spurgte jeg.

"Nej, men du er kørt indenfor byggehegnet!" kom svaret - de var noget pikerede over at jeg var listet ind.

Men jeg kunne se, at strips er fjernet fra håndtagene. Jeg tror det er lige oppe over. Ellers fjerner de vel ikke de strips.

Jeg kigger forbi igen i morgen. Arbejder 200 meter derfra.

SuneH
SuneH Jun 30 '23
Stadig ikke åbnet i Taastrup. Der er stadig byggehegn, og nu er standerne så dækket med klare plasticsække.
linnet
linnet Jul 5 '23

Stadig samme status her til morgen - nydelig indpakning i plastiksække og folk med selvlysende tøj, der gik omkring på pladsen.

SuneH
SuneH Jul 7 '23

Fredag 07-07: Fortsat byggehegn og folk der arbejder. Ny sort asfalt var lagt rundt om standerne, og det så ud som om de gjorde klar til at lave striber og Tesla-logo'er, som skal vise folk hvad vej man skal holde i båsene. Fortsat plastiksække over standerne.

Sider: « 1 2