Loading...
dk

Pris på vejhjælp | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Aug 18 '22

Da min Model S efterhånden har nogle år på bagen overvejer jeg at tilkøbe vejhjælp hos min forsikring Købstæderne. De mente imidlertid, at det ville blive for dyrt for mig at tilkøbe det hos dem, fordi det ville betyde, at hele min forsikring skulle gentegnes og dermed ville blive dyrere pga ændrede vilkår. Jeg blev opfordret til at kontakte SOS i stedet og bestille vejhjælp hos dem. På hjemmesiden var prisen 51/56 kr. om måneden alt efter hvilken model jeg valgte. Jeg bad om at blive kontaktet, men blev skuffet, da sælgeren oplyste, at fordi min bil vejer mere end 2.500 kg ville prisen blive ca 110 kr. om måneden samt inkludere vejhjælp i udlandet, hvilket jeg ikke har brug for, da min kasko allerede dækker dette.
Så mit spørgsmål er dette: Er der nogen der har nogle erfaringer at dele om vejhjælp til en Model S, hvis man ikke er medlem af FDM?

P85DK
P85DK Aug 18 '22
Den vejer altså 'kun' lige under 2.200 kg, men dens totalvægt er lige over 2.500 kg, men det jo ikke meningen at I skal sidde i bilen når den er på laddet.
Ledsager
Ledsager Aug 18 '22

Det er åbenbart det der står på registreringsafgiften de henholder sig til

cth
cth Aug 18 '22

skift forsikringsselskab eller minimum tjek pisen

Evt. til sønderjyske forsikring via asg care

Ledsager
Ledsager Aug 18 '22

Er der nogen der har prisen på forsikring hos Sønderjysk forsikring. Jeg betaler 10.500 kr. hos Købstæderne med selvrisiko.
Ja cth. Bilen vejer 2184 kg. Resten op til 2640 kg er inklusiv fuld last.

KimT
KimT Aug 18 '22

Var det ikke noget med at Sønderjyske ikke vil nøjes med at tegne en enkelt forsikring. ASG Care forsikrer jo kun biler. Men deres priser steg for et par måneder siden (Bl.a Y steg fra 658,- til 818,- - men nu røg prisen på den jo efterhånden også en del over 500K)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Aug 18 '22
Cubic
Cubic Aug 18 '22

Jeg tror faktisk at ASG Care ikke længere tegner forsikring direkte til private.

cth
cth Aug 18 '22

Ja beklager fik ikke tjekket om det stadig var muligt.

 

Jeg har forsikret min 2021 model S til 6700kr. i sønderjyske via asg care.

Ingen vejhjælp

fri km

Selvrisiko vist nok 3300kr.

 

Ingen andre forsikringer hos dem.

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 19 '22
Ledsager
Ledsager Aug 18 '22

Er der nogen der har priserne fra Falck eller andre på vejhjælp til en Model S?

Pensionisten
Pensionisten Aug 19 '22

Hvad med FDM, de har vejhjælp i DK og Europa med i deres Kombi medlemsskab, som koster kr. 1164 / år. Så får man også deres blad Motor med en masse reklamer for ICE biler.

tintin
tintin Aug 19 '22

Jeg giver 450 kr. hos Sønderjyske for vejhjælp. Men når vi nu er ved at tale om den slags så har jeg et Falk abonnement med gratis skift af pære men ingen af Falks bonusværksteder kan skifte pære på en Tesla model S. Er der nogen der har et work around?

HemligNemlig
HemligNemlig Aug 19 '22
Har lige tegnet gennem min FDM forsikring hvor de fik godtkendt IKKE at forhøje selvrisiko.
450kr extra for deres vejhjælp ig en førstehjælpskasse til bilen.
Falck og dansk autohjælp checket begge bilen ig siger den vejer mere end 2500kg og derfor er prisen ca1500-1600kr, stort set det samme som en enkelt bugsering uden abonoment.
FDM dækker helt op til 3500kg når det sker gennem forsikringen.
HJJ
HJJ Aug 19 '22
Både FDM og Falck ligger på. ca. 1600 om året med Europa dækning, da det er bilens totalvægt der tæller.
HemligNemlig
HemligNemlig Aug 19 '22
@HJJ, præcis det jeg skriver, man får virkelig en god aftale hvis man har forsikring gennem dem.
tintin
tintin Aug 19 '22

Er det ikke sådan at uanset hvilket forsikringsselskab man har, blot man har kasko, så er der autohjælp i Europa med i forsikringen?

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 19 '22

Jo.

Ledsager
Ledsager Aug 19 '22

SOS koster ca. 1300 incl europadækning og førstehjælpskasse.

Hvad koster forsikringen hos FDM? Sønderjyske skulle have 15.000 kr. om året.

TSLA
TSLA Aug 20 '22

Jeg har en forsikring hos gartnernes forsikring (garfors.dk), som dækker vejhjælp. Brugte den sidste år (SOS) da et dæk var totalt fladt efter et søm i dækket. Jeg giver 9.600 om året. Men det kræver at du har alle forsikringer hos dem. Men jeg skiftede fra Købstæderne efter en samlet pris vurdering.