Loading...
dk

Så skete det - hjælp! | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 10 '17

Hej alle

Et øjebliks uopmærksomhed tidligere i dag resulterede i en række grimme skrammer på højre kofanger på vej ind i vores garage. Har netop anmeldt det til forsikringen.

Så melder spørgsmålet sig om hvordan udbedringen af skaden klarest lettest og på bedste vis?

Jeg bor på Vestfyn, og skaden ser umiddelbart kun ud til at involvere plasten på kofangeren som er blevet trykket lidt og godt og grundigt ridset.

Gode råd modtages gerne fra nogle som har haft mindre skader, og som kan fortælle hvem og hvor de kan udbedres udover evt. hos Tesla selv?

Vh.

Kristian

 

KimT
KimT Dec 10 '17

For halvandet år siden var der en der havde bakket ind i bagenden på vores anden bil. Da jeg snakkede med værkstedet var meldingen at de sagtens kunne reparere på en plastkofanger - hvis den bare ikke var revnet. Det var vores så, så den skulle skiftes.

Så ud fra det burde du kunne få den repareret hvor du vil.

PS det vil nok gå hurtigere på et hvert andet værksted, og vil være billigere for forsikringsselskabet, end at lade Tesla/Crash point udbedre denne lille skade.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 10 '17
DeaconWP
DeaconWP Dec 10 '17

Hvis et kun er på plastikken, så smut ned på det lokale maler værksted, og forhør dig, om de kan reparere den skade.

Skal der ikke en ny kofanger til, så kan de jo lave den.

Reelt, så kan den jo males uden at den bliver pillet af.

Og bulen kan måske varmes ud igen. Det er jo kun plastik.

Ellers, hvis du absolut skal til et autoriseret værksted, så vær opmærksom på, at der er en del ventetid på dele. Der vil mit råd være, at du skal lade dem kigge på skadens omfang, og lade dem bestille varer hjem efter den evaluering. Og så kører du da bare derfra igen, med din bil og din skrammede kofanger. Ellers skal du måske have en låne bil i mange uger, mens de intet laver på bilen, men blot venter på stumper. Og når de så igen venter på stumper, de ikke fik bestilt første gang. Og det er et helvede i deres dieselbiler, som jo ikke kan køre på dit alt inklusive.

 

Alle værksteder kan købe de dele du skal bruge til at sætte kofangeren på igen, hvis de piller dne af, og de i processen kommer til at knække nogle af de "pins", som låser den på plads.

 

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 10 '17

Tak for svar begge 2.  Ja svaret er jo nok indlysende, men man panikker jo altså lidt når baby får skrammer...

ErikBH
ErikBH Dec 11 '17
Quote from Gustavsfar1

Tak for svar begge 2.  Ja svaret er jo nok indlysende, men man panikker jo altså lidt når baby får skrammer...

Træls, det er altid træls.

Husk at gør opmærksom på at de skal tænke på batteriet når malingen skal hærde.

Vi har lige haft vores LEAF ved Nicolaisen Auto i Vejle, han checkede ved deres maler, som var bekendt med det og havde en interval varmeindstilling beregnet til elbiler. 

Der er lidt vej fra Middelfart til Vejle, men de har alle de el kursus'er der skal til og ville helt sikkert kunne løse sådan en mindre opgave.

 

vh, Erik

P85DK
P85DK Dec 11 '17
Citat fra DeaconWP

Hvis et kun er på plastikken, så smut ned på det lokale maler værksted, og forhør dig, om de kan reparere den skade.

Skal der ikke en ny kofanger til, så kan de jo lave den.

Reelt, så kan den jo males uden at den bliver pillet af.

Og bulen kan måske varmes ud igen. Det er jo kun plastik.

Ellers, hvis du absolut skal til et autoriseret værksted, så vær opmærksom på, at der er en del ventetid på dele. Der vil mit råd være, at du skal lade dem kigge på skadens omfang, og lade dem bestille varer hjem efter den evaluering. Og så kører du da bare derfra igen, med din bil og din skrammede kofanger. Ellers skal du måske have en låne bil i mange uger, mens de intet laver på bilen, men blot venter på stumper. Og når de så igen venter på stumper, de ikke fik bestilt første gang. Og det er et helvede i deres dieselbiler, som jo ikke kan køre på dit alt inklusive.

 

Alle værksteder kan købe de dele du skal bruge til at sætte kofangeren på igen, hvis de piller dne af, og de i processen kommer til at knække nogle af de "pins", som låser den på plads.

Jep - lavede den samme garagefinte sidste vinter. Da det kun var plastik, så klarede den lokale automaler det for skaldede 700 kr. 

burns
burns Dec 11 '17
Jeg flækkede kofangeren foran og vurderede det til at være en forsikringsskade (forsikringen accepterede det). Blev lavet hos crashpoint. Kostede over 30.000kr. Kun selve kofangeren blev skiftet. Resten var arbejdsløn og maling.
Forummets indlæg er redigeret af burns Dec 11 '17
P85DK
P85DK Dec 11 '17
Citat fra Nostromo

Undskyld men hvis det skal over forsikringen er det vel taksator der afgører om det skal repareres eller der skal ny kofanger på? Selvrisikoen er jo den samme så jeg ville da gå efter at få det lavet bedst muligt og ikke noget klamp af en tilfældig der forsøger at smøre lidt klister på.

Det var noget nær den mest ubegavede post jeg nogensinde har læst herinde. Gustavsfar1 skriver at den har fået nogle grimme skrammer - hvem tror du forsikringen sender den til? selv samme maler som du kan gå direkte til - hvor kom klamp af en tilfældig forsøger at lappe med klister ... Gustavsfar1 skriver ikke noget om at den er flækket eller på anden måde gået i stykker. Ridser/skrammer klares af en maler, ikke en udskiftning af kofanger til samlet 30.000 kr. Så er det at forsikringerne bliver urimeligt høje

P85DK
P85DK Dec 11 '17

85? Idiot? 'noget klamp af en tilfældig der forsøger at smøre lidt klister på.' ja, det har du da ret i, det er virkeligt begavet. Du har min uforbeh.....  crickets chirping

Dec14
Dec14 Dec 14 '17

Att P85DK + Nostromo

Som flittig læser af dette forum er det forstemmende når sprogbruget bliver så ubehageligt som det er i jeres sidste poster. Det giver umiddelbart læseren indtryk af at emnet er ligegyldigt, når bare man kan tildele en meddebattør nogen over næsen. Hvis nogen går over stregen er det som regel den bedste løsning at lade dette forbigå i stilhed, da man så hurtigst når tilbage til det reelle emne.Jeg opfordrer hermed til at lade den gode tone råde.

PS Jeg har ingen rettigheder som moderator ønsker blot et læseværdigt forum

 

HJJ
HJJ Dec 14 '17
Dec14.
Nemlig!
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 14 '17

Hold da op hvor denne tråd har udviklet sig...hmm. Nå men en del meget dybe ridser er der da og kofangeren var også presset ud af karossen. Fik den dog presset tilbage på plads. Kurvelys virker men er også lidt trykket ind. Nederste plast er trykket lidt ind og det samme er det allernederste (plast). Kører til crashpoint den 22. Så de kan kigge på skaden og vurdere den. Har kun selvrisiko på 3500kr så tænker at det er den rigtige/økonomiske løsning hvis det skal laves ordentligt.... vil egentlig helst have en hel ny kofanger på da den også har et par andre skrammer men nu må vi se.

 

 

jens2
jens2 Dec 16 '17
Jeg fik rettet en bule ud i den bagerste kofanger pris 2500 kr for udretning samt maling
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 17 '17

Hvor var det henne du fik lavet det Jens?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 17 '17
CanEl
CanEl Dec 1 '18

jeg kigger lige på det i morgen med linket.

jeg vendte om da han ikke kom tilbage, men vejen delte sig og jeg kunne ikke se hvilken vej han kørte.

CanEl
CanEl Dec 2 '18
  Igår, 21:13

så skulle link virke.

jeg blev påkørt i dag, og den anden kørte væk.

har vedhæftet 2 download episoder fra dashcam.

det sker i midten af sekvensen.

den modkørende kører så tæt på at sidespejlet blev revet af.

er der nogle der kan tyde nummerpladen?

Fremad 

Bagud 

Captiva
Captiva Dec 2 '18
Jeg får desværre ikke linkene til at virke...
CanEl
CanEl Dec 2 '18


 

Citat fra Captiva Jeg får desværre ikke linkene til at virke... 

 den virker når jeg klikker.

det er et downloadlink, så se i din mappe for overførsler, om der ligger 2 store .mp4 filer

mbk
mbk Dec 3 '18

Fremad virkede for mig, men bagud giver bare en side med "Too Many Requests"

Det er godt ok svært at se noget på nummerplade for fremad.