Loading...
dk

Hvad tænker I om denne sag??? | Tesla Forum

Anja74
Anja74 Apr 14 '16
Hej.

Da jeg bestiller min bil tilbage i slutningen af september, bestiller jeg også en serviceaftale. Bliver informeret om at der er 4 gange service i denne aftale. Og de kan bruges som jeg selv ønsker det. Altså den gamle serviceaftale.
For ikke så længe siden, fortæller en medarbejder hos Tesla mig så, at min serviceaftale er afmeldt. At jeg selv skulle have henvendt mig og afmeldt den?? Det har jeg aldrig gjort!
Jeg har en faktura hvor serviceaftalen står på og derfor regner jeg med at alt er i orden. Har bare betalt fakturaen uden at regne beløbene efter. Og det viser sig så, at beløbet for serviceaftalen ikke er med i det fulde beløb. Selvom beløbet står på fakturaen, så har de åbenbart ikke taget det med i den totale udregning. Det har jeg som sagt ikke lagt mærke til, da fakturaen også er på selv bilen + ekstra udstyr mm.
Nå men Tesla mener altså at de er meget flinke og vil tilbyde mig, at jeg stadig kan få lov til at købe en serviceaftale, men det bliver på de nye vilkår. Altså 1 x om året eller ved 20.000 km osv. Men den ordning er jeg ikke interesseret i.
Altså jeg mener jo at jeg har sagen på min side og at de selvfølgelig skal tilbyde mig den serviceaftale jeg har bestilt og selvfølgelig vil betale for.

Hvad tænker I?

HJJ
HJJ Apr 14 '16
Du er sluppet for en masse penge
KimT
KimT Apr 14 '16
Jeg tror også du er sluppet for en masse bøvl og diskussion om hvad serviceaftalen indeholder og om det er klippekort eller ej. Samt evt. ventetid på at få tilbagebetalt pengene for aftalen fordi den ikke indeholder det mere som de har lovet.

Personligt overvejede jeg aftalen da jeg fik bilen leveret i sep. På det tidspunkt snakkede de om at det skulle være klippekort, men der kom aldrig en klar udmelding fra dem inden løbet var kørt for mig at tegne aftalen. Når jeg kører over 50.000km om året i bilen skal jeg ikke have den ind hver 4 måned for at få skiftet vinduesvisker, og batteri i FOB og betale 5-6000,- for det. Nu siger de jo selv at en elbil er billigt at køre i/servicere. Men det synes jeg bare ikke med de priser Tesla har oplyst.

Jeg regner med at køre den til Hinnerup auto eller lignende når den skal have "skiftet vinduesvisker" første gang, der koster det 1.995,- inkl bremserens. Det har Tesla heller ikke med mere......

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 14 '16
Lars72
Lars72 Apr 14 '16
Jeg fik skiftet viskere hos Tesla ifm med et at håndtag skulle ombyttes. 

Nye viskere monteret af Tesla kostede mig ca kr. 300 incl viskere. Så lidt dyrt at give kr. 2000, men mindre du er meget glad for bremserens.  


Vedr serviceaftale - glem den. 

Tesla stiller ikke krav om service af deres biler - deres garanti gælder fortsat (i modsætning til alle andre bilmærker). Så book tid når du synes det er tid til eftersyn - måske hv. 40.000 eller hv 2. år..

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Apr 14 '16
KimT
KimT Apr 14 '16
De udfører selvfølgelig service iht. Tesla's egen tjek liste http://www.hinnerupauto.dk/autovaerksted/tesla-tilbud.aspx

Lignende tilbud har de vel hos autohjørnet i Køge, og måske også hos autoskadestuen.

L_Schmidt
L_Schmidt Apr 14 '16
Er der nogen der har et dokument (PDF eller andet) der beskriver den "gamle" serviceaftale? 


Jeg har indgået en serviceaftale og har dokumentation på, at dette er under den "gamle aftale" altså klippekort modellen, men jeg har desværre ikke noget dokumentation på hvad denne indeholdte, da det nu er udskiftet på Tesla's hjemmeside. 

Klaus_
Klaus_ Apr 15 '16
Helt enig, du er ikke gået glip af noget mht serviceaftale. Det har været et kæmpe stort rod de sidste par år. Nu er der så endelig kommet afklaring - en ny model, som jeg personligt ikke finder attraktiv. Men hvis ens kørselspasser passer lige ned i serviceaftalen, så måske - men det er stadig mange penge, for at "få skiftet viskere" og tjekket at vinduerne virker osv...


Der er ingen serviceaftaler der er klippekort-baseret. Jeg ved godt at visse sælgere har påstået noget andet, men prøv at læs den aftale du har købt / skrevet under på :)

Lolemo
Lolemo Apr 16 '16
Hvis man søger lidt i forum, så finder man ud af at den der klippekorts aftale, kun er mundlig fra alle dem der har skrevet om det, fordi de har snakket med dit eller dat, der er ingen klippekorts ordning og jeg tror faktisk aldrig der har været det, eller at det har været hensigten.


Der opstod et rygte her på siden, men det er ikke noget de kan bekræfte hos Tesla når du står med dine 19.000 kr. for at betale for aftalen. 

Forummets indlæg er redigeret af Lolemo Apr 16 '16
Clement
Clement Apr 16 '16
Så har du ikke søgt godt nok, for denne mail korrespondance har jeg lagt op for flere mdr siden
Klaus_
Klaus_ Apr 16 '16
Clement, jeg har nævnt din mail til servicechefen tidligere på pret, og så vidt jeg husker var konklusionen på vores samtale at der er blevet sagt og skrevet alt for meget, det virkede som om folk nu (dengang) havde fået mundkurv på mht serviceaftale indtil den nye udkom (som den gjorde for et par mdr siden), og at "der findes ingen serviceaftaler med klippekort". Jeg håber selvfølgelig ikke du får problemer når engang du skal bruge dine klip :)
larsenjan
larsenjan Apr 5 '18

Har ikke tidligere betalt for bremserens på min service aftale (gammel aftale fra 15). Nu forlanger Tesla pludselig betaling. Er det normalt?

MOS
MOS Apr 5 '18

Jeg mener ikke, at bremserens er en del af serviceaftalen (selvom det er en rigtig god ting at få gjort), men kig selv efter, hvad der konkret står i netop din aftale, hvis du vil være sikker. Hvis du tidligere har fået renset bremserne uden beregning, skal du nok bare være glad.

PeterE
PeterE Apr 6 '18

Bremserens har aldrig været en del af serviceaftalen, og jeg er enig med MOS - det er vist pengene værd uanset hvad. Og jo, de første serviceaftale var klippekort - og det anerkender Tesla også. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 6 '18
Flemming
Flemming Apr 6 '18
I serviceaftaler fra 2013/2014 var bremserne indeholdt, udgik ca ultimo 2014/2015.
krabbe
krabbe Apr 6 '18
Jeg havde en aftale på min tidligere S85D fra 31-3-15

Der fremgik det af service aftalen (service når jeg havde lyst ) og ALT foruden dæk indgik aftalen.

Da jeg solgte den i januar 17 fik jeg lavet service og bremeserens ugen inden, Tesla ville først have betalt for rens, men henviste til min aftale, og Tesla i Kastrup accepterede og jeg fik ingen regning
larsenjan
larsenjan Apr 8 '18
Det er også sondan jeg fik forklaret det af tesla da jeg bestilte bil med service i feb 15. Tesla har indtil nu renset som en del af aftale, men det gælder så ikke mere. Men burde det jo, er jo samme 4 klip aftale.
sorengolf
sorengolf Dec 13 '18

Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, som har disse problemer med service aftalen, hvor man tydeligt husker fra sælgeren, at det blev beskrevet at alle sliddele blev skiftet, eksklusiv dæk og batteri.

Jeg fik blot en faktura på betaling af serviceaftale og tænkte ikke mere over det indtil selvfølgelig Tesla vil have penge for det hele.

Er der noget at gøre eller er det bare at lade Tesla slippe afsted med det?

Min holdning er selvfølgelig at man skal kunne stå indenfor det, som en ansat sælger giver af information til køberen.

Johannelund
Johannelund Dec 15 '18
Vedr Tesla serviceaftale, fik også bare en faktura, hvor vilkårene ikke svarede til hvad sælgeren havde fortalt, skrev derfor en e-mail til Tesla hvor jeg beskrev de vilkår jeg havde fået fortalt at sælge, og bad sælger bekræfte at det var de vilkår der var gældende, og denne bekræftigelse fik jeg så, denne bekræftigelse har jeg så vedhæftet min serviceaftale, så jeg regne med at jeg har mit på det tøre, når jeg skal ind til mit 4 klip efterår 2019, downloadede desuden de gældende vilkår sep 2015, hvor det fremgik incl sliddele på nær dæk