Personligt overvejede jeg aftalen da jeg fik bilen leveret i sep. På det tidspunkt snakkede de om at det skulle være klippekort, men der kom aldrig en klar udmelding fra dem inden løbet var kørt for mig at tegne aftalen. Når jeg kører over 50.000km om året i bilen skal jeg ikke have den ind hver 4 måned for at få skiftet vinduesvisker, og batteri i FOB og betale 5-6000,- for det. Nu siger de jo selv at en elbil er billigt at køre i/servicere. Men det synes jeg bare ikke med de priser Tesla har oplyst.
Jeg regner med at køre den til Hinnerup auto eller lignende når den skal have "skiftet vinduesvisker" første gang, der koster det 1.995,- inkl bremserens. Det har Tesla heller ikke med mere......
Nye viskere monteret af Tesla kostede mig ca kr. 300 incl viskere. Så lidt dyrt at give kr. 2000, men mindre du er meget glad for bremserens.
Vedr serviceaftale - glem den.
Tesla stiller ikke krav om service af deres biler - deres garanti gælder fortsat (i modsætning til alle andre bilmærker). Så book tid når du synes det er tid til eftersyn - måske hv. 40.000 eller hv 2. år..
Lignende tilbud har de vel hos autohjørnet i Køge, og måske også hos autoskadestuen.
Jeg har indgået en serviceaftale og har dokumentation på, at dette er under den "gamle aftale" altså klippekort modellen, men jeg har desværre ikke noget dokumentation på hvad denne indeholdte, da det nu er udskiftet på Tesla's hjemmeside.
Der er ingen serviceaftaler der er klippekort-baseret. Jeg ved godt at visse sælgere har påstået noget andet, men prøv at læs den aftale du har købt / skrevet under på :)
Der opstod et rygte her på siden, men det er ikke noget de kan bekræfte hos Tesla når du står med dine 19.000 kr. for at betale for aftalen.
Har ikke tidligere betalt for bremserens på min service aftale (gammel aftale fra 15). Nu forlanger Tesla pludselig betaling. Er det normalt?
Jeg mener ikke, at bremserens er en del af serviceaftalen (selvom det er en rigtig god ting at få gjort), men kig selv efter, hvad der konkret står i netop din aftale, hvis du vil være sikker. Hvis du tidligere har fået renset bremserne uden beregning, skal du nok bare være glad.
Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, som har disse problemer med service aftalen, hvor man tydeligt husker fra sælgeren, at det blev beskrevet at alle sliddele blev skiftet, eksklusiv dæk og batteri.
Jeg fik blot en faktura på betaling af serviceaftale og tænkte ikke mere over det indtil selvfølgelig Tesla vil have penge for det hele.
Er der noget at gøre eller er det bare at lade Tesla slippe afsted med det?
Min holdning er selvfølgelig at man skal kunne stå indenfor det, som en ansat sælger giver af information til køberen.