Loading...
dk

Lydisolering hos Nommesen 27-28. februar - Billeder til inspiration :) | Tesla Forum

NCL
NCL Mar 8 '16
Så har jeg fået lavet et indlæg med billeder fra weekenden 27-28. februar, da jeg lavede lydisolering af Nommesens P85'er :)


Der blev også foretaget lydmålinger før og efter isoleringen. Grundet travlhed hos lydmanden, er der ikke lavet et "endeligt" resultat endnu (han laver en artikel om det), men der var en markant forskel! Især i de højfrekvente områder blev lyden dæmpet markant - men mere om det når lydmanden har en artikel klar :)

Billeder kan ses på http://tesla-ejer.dk/?p=1 til inspiration for andre, der overvejer at lave ekstra lydisolering af kareten ;)

kayjay
kayjay Mar 9 '16
Tak for god info.

Nogen der har overvejelser/erfaringer omkring lydisolering under bagsæderne?
FrederikC
FrederikC Mar 9 '16
Under bagsæderne ligger laderne til bilen, tvivler på at man kan gøre meget der.
Jabba
Jabba Mar 9 '16
Alle jer der har lydisoleret bilen: 


Har I undersøgt med Tesla om det påvirker garantien? Jeg håber det ikke, men jeg kunne da godt forestille mig at Tesla, eller andre bilfabrikanter for den sags skyld, ville brokke sig hvis man var begyndt at skille bilen lidt ad. Så kan man så argumentere at man ikke ødelægger noget, men det kommer vel an på producentens fortolkning.


At der er masser af TMS'ere der kører rundt med lyddæmpende plader og ikke har haft problemer med garantien, er ikke nogen "garanti" som jeg ser det. Så kom frisk alle jer der har fået lyddæmpet bilen.

NCL
NCL Mar 9 '16
Hvis de kan BEVISE at lydisoleringen er skyld i en fejl kan de nægte at dække. Men eftersom Tesla selv bruger samme slags materiale samme steder som vi gør, ja så skulle det jo være ALLE biler der bliver problemer med og ikke kun dem der så har fået ekstra plader på.