Loading...
dk

TMS 70D varme i sidespejle? | Tesla Forum

CarstenHansen
CarstenHansen Jan 13 '16

Jeg er i tvivl om varme i sidespejle på 70D er standart. Det står som standartudstyr på tesla's hjemmeside under 70D. Den er fra maj 2015. 

Jeg kan konstaterer at de ikke aktiveres når jeg tænder for elvarmen for bagruden. Er der et andet sted man aktiverer dem, virker det ikke eller er bilen uden varme i spejle. Virker lidt sjovt hvis de laver dem el indstillinge uden at etablerer varme i spejlene også.   

KimT
KimT Jan 13 '16

Du skal have fat i Tesla. De har nok glemt at forbinde dem. Fra manualen :

The rear window defroster warms up the rear window* for 15 minutes, then automatically
shuts off. Exterior side mirrors are also heated.

CarstenHansen
CarstenHansen Sep 7 '16

Jeg vil gerne lige live denne op igen, da jeg stadig ikke ved om varme i sidespejle er standart udstyr. 

Jeg har nu været forbi Tesla, hvor de i første omgang har sagt de skiftede glasset for sidespejlet i venstre side. Det kom varmen i spejlene ikke til at virke af. Derfor henvender jeg mig igen hos Tesla, hvor jeg får en ny tid. På dagen (i går) hvor jeg skal afleverer bilen, siger Tesla at bilen ikke er konfigureret med varme i spejle. Og at bilen skal være med tech pakken for at have det. 

Nu ved jeg ikke hvad jeg skal tro om Tesla's udmeldinger, først prøver de at udbedre fejlen og efterfølgende har det aldrig eksisteret i bilen. 

Udgik Tech pakken ikke før 70D kom på markedet, eller husker jeg helt forkert? Og da Tech pakken udgik blev varme i spejle standart udstyr. 

Håber i kan hjælpe. 

ILarsen
ILarsen Sep 7 '16

Hejsa

Jeg har en 70R fra sidste år. Den har varme i sidespejlene. Jeg mener dog ikke, at det skulle være ekstraudstyr (Min har AP, 2. gen seats og premium interiør)

Airborne
Airborne Sep 7 '16

Det vil være fint hvis vi en gang for alle kunne få slået fast hvad en standardkonfiguration indeholder. Jeg har også en 70D fra 2015 uden interiørpakke hvor bakspejl og sidespejle ikke har aut. nedblænding, sidespejlene har ikke vippefunktion når bilen sættes i bak og kan ikke stilles automatisk til førerprofilen (memoryfunktion). Jeg har efterhånden fået mange divergerende meldinger om hvad spejlene skal kunne men det kunne være interessant at høre jer 70D kørere (uden div. tillægspakker) om det virkelig kan passe at spejlene i så dyr en bil er helt uden teknik/elektronik?? 

Mikkel54321
Mikkel54321 Sep 7 '16

Jeg har en 70D fra aug-2015 hvor eneste ekstra udstyr er soltag.
Her vipper spejlene ned når jeg skifter til bak, og der er også varme i. 

Airborne
Airborne Sep 7 '16
Citat fra Mikkel54321

Jeg har en 70D fra aug-2015 hvor eneste ekstra udstyr er soltag.
Her vipper spejlene ned når jeg skifter til bak, og der er også varme i. 


Er der også memoryfunktion til førerprofilen og aut. nedblænding i bak- og sidespejle?
KimT
KimT Sep 7 '16

Min 70D havde start produktion d. 30/6 '15 (udleveret 10/9 '15).

Den har varme i sidespejle, nedblænding af spejle samt memory til føreprofil.

Det er en 70D med AP, soltag - uden premium interiør (som det hed da jeg bestilte den) og uden vinterpakke.

Mere spec. information kan hentes her : https://sites.google.com/...el-s/options-by-year

Also on April 8, 2015 Tesla made some significant changes to the Model S option packages.

The following are now standard features of all S models as of April 8, 2015. (note that the previous Tech Package no longer exists)...

  • Free long distance travel on the Tesla SuperCharger Network
  • Automatic Keyless Entry
  • Parking Sensors
  • Power-folding and heated Side Mirrors
  • Maps and Navigation with real time traffic updates
  • LED daytime running lights
  • Blind Spot Warning system
  • Automatic emergency braking
  • 8 year, infinite mile battery and drive unit warranty on all Model S
  • GPS enabled Homelink
  • Lane Departure Warning system
Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 7 '16
SuneH
SuneH Sep 7 '16

Jeg har en absolut skrabet 70RWD uden AP. Den er fremstillet i september 2015 og leveret i november 2015. Eneste ekstra udstyr er soltag og metallak. Her vipper spejlene ned når jeg skifter til bak, og der er også varme i. Bakspejlet er aut. nedblændeligt. Jeg ved faktisk ikke om sidespejle også nedblænder automatisk.

Det er altså ret rystende, at Tesla først forsøger at reparere og bagefter hævder, at det ikke var standard på bilen?!

Cermit
Cermit Sep 7 '16

Som dig SuneH har jeg en skrabet 70'er dog en D'er med prod. start september, leveret start december. Der er vip, varme, nedblænding og memoryfunktion i begge sidespejle på min. 

CarstenHansen
CarstenHansen Sep 8 '16

Lige en opdatering, fra mit besøg hos Tesla service i går.  

Tesla service holder stadig på bilen er uden, på trods af de en gang har prøvet at lave varmen i spejlet. Nu skal jeg selv kontakte Tesla og hører dem.

Jeg kan se via det fine link fra KimT at 70D blev introduceret samme dag som tech pakken udgår, nemlig d. 8 apr. 2015. Selvom min 70D måske er produceret før d. 8 apr, bør den vel stadig indeholde de nye standart features, da 70D jo først officielt kom "til verden " d. 8 apr. 2015.

Så i mine øjne bør alle 70/70D indeholde de nye standart features, eller er det mig der bliver for snæver synet? 

Jeg har tænkt mig at skrive til Tesla for en afklaring, så vil derfor gerne hører hvordan i ser sagen.     

CarstenHansen
CarstenHansen Sep 8 '16
2015
April General On April 8, 2015, Tesla Motors announced the replacement for the Model S 60, called the S 70D which add features to the previous base model.
  • The S 70D has a 70 kWh battery pack and dual motors, front and rear generating 329 horsepower.
  • Pricing on the P 70D is expected to start at $75,750 and it goes from 0-60 in 5.2 seconds and a range of 240 miles.... it will not have INSANE mode (which is the P85D ultra-fast acceleration mode).
  • The S 70D is scheduled to begin shipping in May 2015.
  • Tesla will discontinue the S 60 with the 60 kWh battery pack and a range of 208 miles.
2015
April General Also on April 8, 2015 Tesla made some significant changes to the Model S option packages.

The following are now standard features of all S models as of April 8, 2015. (note that the previous Tech Package no longer exists)...
  • Free long distance travel on the Tesla SuperCharger Network
  • Automatic Keyless Entry
  • Parking Sensors
  • Power-folding and heated Side Mirrors
  • Maps and Navigation with real time traffic updates
  • LED daytime running lights
  • Blind Spot Warning system
  • Automatic emergency braking
  • 8 year, infinite mile battery and drive unit warranty on all Model S
  • GPS enabled Homelink
  • Lane Departure Warning system
KimT
KimT Sep 8 '16

Du skal finde ud af hvornår bilen er produceret, og ud fra det burde Tesla så kunne oplyse hvad de har "smidt i bilen". Jeg kan næsten ikke tror at nogle af de første 70D som er produceret er havnet i DK, og derfor burde din bil være en "ren" 70D som burde indeholde de features som de har annonceret.

Niels
Niels Sep 10 '16
det er ikke afgørende hvornår bilen er leveret eller produceret.
det som er relevant er hvordan konfigurationer var annonceret da den blev bestilt (ordre afgivelse) - tesla skal naturligvis levere den som er solgt.

hvornår blev bilen endeligt konfigureret ?, efter konfiguration havde du 14 dage til at bekræfte endelig konfig, hvorefter konfiguration er låst (både for dig og tesla)

her formoder jeg at du har konfigureret omkring december 2014 hvis den er leveret i maj 2015 ?

at tesla senere (8. april) laver om på udstyr m.m. har ingen betydning for din bil
CarstenHansen
CarstenHansen Sep 12 '16

Jeg har købt bilen brugt i tyskland sidste år, og har derfor ikke kendskab til konfigurationerne på bilen. Jeg vil give dig ret i at jeg ikke kan gøre krav på udstyr som er kommet til efterfølgende. Det er bare min overbevisning at det ikke er tilfældet.  

TMS'en blev første gang indregistreret d. 19 maj, i Tyskland.  

70D blev ført offentliggjort d. 8 april 2015, samme dag hvor det nye udstyrs niveau også blev offentliggjort. Ergo må alle 70D have samme udstyrs niveau.  

Dog er jeg faldet over nogle flere (i USA) som havde bestilt en TMS 60 og fik opgraderet den til en 70D da den blev offentliggjort. De giver ligeledes udtryk for at der mangler det annoncerede udstyr.

Tesla burde vide hvordan de ville bestykke deres 70D'ere fra starten, efter min mening. 

Jeg har skrevet til Tesla i håb om en afklaring og forhåbentlig en udbedring.