Loading...
dk

Live feed | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Feb 2 '14

Hej Jeppe. Enkelt- og dobbeltladerne omformer AC til DC inden strømmen lades på batterierne. DC lader direkte via superchargeenheden, som er standard på alle type 85 og kan bestilles som tilkøb på model 60.

De indbyggede ladere bruges slet ikke ved DC-ladning fra Chademo og Teslas Superchargestationer.

kajakaj
kajakaj Feb 2 '14

Hej Rasmus. Clever står for rigtig mange af Chademo ladestanderne som findes på deres hurtiglade stationer. Du kan finde dem på linket. På nederste link kan du se abonnementspriser m.m.

https://www.clever.dk/produkter/opladning-paa-farten/

http://services.clever.dk/cp_map.htm

 

Skaarup
Skaarup Feb 2 '14
Tak, kajakaj, jeg tænkte dog især på ikke-DK standerne.

Jeg får bilen til marts, og ville gerne på bilferie i den, men SC netværket er ikke fuldt udbygget til sommer. Selvom de netop har udtalt at sensommeren 2014 kan man køre fra Norge til Paris.
Kiefer
Kiefer Feb 3 '14

Sagde Elon Musk ikke i Norge at SC ville være muligt fra Norge til Paris inden sommer?

 

Sålænge jeres ferie så bare går til Paris burde det ikke være et problem at komme på bilferie ;-)

 

/Martin

kajakaj
kajakaj Feb 3 '14
Seneste udmelding fra Tesla i dag om servicecenter i Århus og SuperCharge stationer i DK Vi har desværre endnu ikke fået oplyst dato for åbning af Århus SC endnu, men jeg ved at de er i fuld gang med ansættelserne stadig. Ang. Superchargerne ved vi noget mere præcist lige så snart vi er sikre på der ikke kommer mere frost, da de meget gerne skulle begynde at grave der. Eneste jeg ved med sikkerhed pt. Er at der kommer en på fyn, midtjylland og omkring sydsjælland. Den sidste ved vi endnu ikke hvor bliver sat.
Bohaska
Bohaska Feb 3 '14

Hej Kajakaj

Er der nogen der ved hvor SC kommer til at ligge i DK ??

/ Bohaska

kajakaj
kajakaj Feb 3 '14
Tesla må vide det, når de kun venter på tøvejr, før de begynder at grave. Men de har åbenbart ikke lyst til at fortælle præcist hvor, endnu, bare at det bliver i Midtjylland, på fyn og på sydsjælland
Bohaska
Bohaska Feb 3 '14

Så må vi jo vente.. forventer at bestille en S model i løbet af 1 måned..

 

kajakaj
kajakaj Feb 3 '14
Hej Bo. Sig endelig til, hvis du har brug for information ifb. med bestillingen eller andet.
Kiefer
Kiefer Feb 4 '14

Hej.

 

Angående Servicecenter i Århus, fik jeg først at vide at de ville åbne i Q1, det har Tesla DK nu rykket til Q2. Jeg havde håbet lidt på at med en levering sidst i Q1 ville det være muligt at få bilen i Århus, men det ser nu ud til at familien skal en tur til København til foråret.

 

Det går nok også med en tur derover, ungerne er vilde med legelandet i Roskilde :-)

 

/Martin

Bohaska
Bohaska Feb 4 '14

Tusinde tak for info..

skal lige have finansiering på plads, så sker det..

:-) / Bo

HH
HH Feb 4 '14

Jeg venter også på offentliggørelsen af lokalisationerne for superchargers inden jeg tør binde mig og bestille en Model S. Lidt underligt der åbenbart ikke kommer en supercharger i København?

kajakaj
kajakaj Feb 4 '14

Hej Hans Henrik. Der er så mange andre muligheder for opladning, at supercharge stationernes placering ikke betyder så meget. Bl.a. Clevers hurtigladestationer, som lader med 50 kw, som svarer til 240 km pr. time. Dem findes der pt. over 50 af i DK og over 1000 i EU. Clevers mål er over 200 i DK. Derudover er der rigtig mange 22 kw ladestandere over hele landet. Med Tesla model S´s rækkevidde vil langt det meste daglige kørsel kunne dækkes med ladning hjemme om natten.

Kiefer
Kiefer Feb 5 '14

Der skal man jo så bare huske at en opladning ved Clever koster 5,5,- pr. KWh i modsætning til ingenting ved en Supercharger.

 

/Martin

kajakaj
kajakaj Feb 5 '14

Ja Clever er dyre at lade ved, men sammenlignet med tilsvarende benzin/diesel, er det nok alligel lidt billigere med el. Kun få af os vil nok være så heldige at have en supercharger i nærheden, så det vil sikkert mest være på langture de kan bruges. Det er formentlig også meningen med sådan et internationalt net. Jeg satser på kun at lade hjemme til al den daglige kørsel.

Sider: « 1 2