Loading...
dk

s70 eller s70d | Tesla Forum

griffel
griffel Jul 25 '15

Jamen så er vi jo enige, andersh :-)

 

Det peger på en 70D efterhånden - så lever jeg med den lille frunk... ;-)

andersh
andersh Jul 25 '15
Samme her, hvis jeg kan få konen overbevist. Reelt er det dog den eneste bil på markedet der opfylder hendes strikse miljøkrav og pladsbehov, så jeg er håbefuld :)
Mwn
Mwn Jul 25 '15

Slutningen af november er rimelig kneben når vi snakker 70 RWD, men omvendt så er den med meget stor sikkerhed i landet før 31.12.2015.

 

Det er jeg rimelig overbevist om at Tesla i Danmark nok skal sørge for.

koldby
koldby Jul 25 '15

tja Griffel

I min optik er 85.000,- mere for en 85 i forhold til en 70 uanset om det er 4WD eller BWD for stor en forskel til at det på nogen måde er en overvejelse værd, derfor var trådstarten 70 eller 70D...

griffel
griffel Jul 25 '15

@koldby Det var skam ikke for at stjæle din tråd og snakke om noget helt andet :-) Jeg vil allerhelst have mig en S70 RWD, men jeg tør simpelthen ikke løbe an på at leveringen 100% sikkert kan nås inden Nytår. Tør du det? Har du bestilt en RWD?

Og så er der jo kun 70D tilbage. Eller, som jeg så er inde på S85 RWD. For forskellen på DE to er 'kun' ca. 40.000 kr.

 

Hvad gør du?

 

griffel   :-)

koldby
koldby Jul 25 '15

Køber en 70D ;-)

Er det fastslået at det er leveringstidspunktet, der bestemmer en evt. afgift?

I alle andre tilfælde ville det være bestillingstidspunktet, der var det afgørende..

griffel
griffel Jul 25 '15
Det er det indtryk jeg har fået... Men man burde vel bare kunne aftale at betale inden Nytår selvom leveringen evt. finder sted senere
KimT
KimT Jul 25 '15
Næh nej. Det er ikke sådan skattevæsenet tænker. Bilen skal være fysisk i DK og den skal have nummerplader bestilt - udleveret. De acceptere ikke nogen krumspring.
griffel
griffel Jul 25 '15
Det tænkte jeg nok... ;-)
krumling
krumling Jul 25 '15

Principielt behøver bilen jo ikke være i landet.

Så længe bilen er typegodkendt, og VIN er kendt og oplyst, kan man vel få udleveret/tilsendt nummerplader fra SKAT når registreringsafgiften er betalt (hvilket er overkommeligt for en Tesla pt.). Skat kommer jo ikke og inspicerer hver ny bil i DK.

..men jeg er ikke bilforhandler, de ved nok mere.

/Kenneth

DeaconWP
DeaconWP Jul 25 '15

Krumling: Det er din løsning jeg vælger, hvis der kommer problemer med min X, rent dato mæssigt. Den tror jeg også meget på, men har ikke villet smide den ind i debatten.

Betalt til tiden, indregistreret og nummerplade afhentet til tiden.

Så skal jeg da nok selv tage pladen under armen, og hente den i Holland, hvis det skal være.

Men det er altså også begrænset, hvor meget panik man skal lave for at spare minimumsafgiften på 20.000 kr.

Nogle vil kalde mig naiv, måske endda direkte dum. Men jeg vil nu kalde det optimistisk, med kreativt øje for muligheder.

Skulle jeg vælge i denne tråd i dag, ville jeg da bare se at få bestilt den 70RWD, og løse problemerne hvis de opstår.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 25 '15
krumling
krumling Jul 25 '15

@DeaconWP

Nu er min i transit, så det er ikke nødvendigt for mit vedkommende, men jeg ville have gjort det samme såfremt det er muligt (hvilket jeg tror det er). 

Jeg har kun oplevet at skulle have nummerplader på importerede brugte biler, og her var processen:

1. Oplys til skat alle bilinformationer deriblandt nok det vigtigste: VIN

2. Få bilen til DK.

3. Toldsyn inspicerer bilens stand (til fastsættelse af registreringsafgift)

4. Betal den af SKAT fastlagte registreringsafgift.

5. Oplys dit forsikringsselskab og få dine nummerplader.

..men da det nu er en ny bil går punkt 3. jo ud. Bilen er ny og typegodkendt, pris og stand er kendt, registreringsafgift er på forhånd udregnet (dvs. 0 kr), så statens mennesker ser jo egentlig ikke bilen, det er bare elektronik og papirer alt sammen, så principielt kunne din Tesla være i transit over atlanten. 

Måske jeg forenkler det en smule, sådan er det når man ikke ved så meget :-)

/kenneth

 

 

 

Forummets indlæg er redigeret af krumling Jul 25 '15
Mwn
Mwn Jul 26 '15

@griffel, jeg ville bare bestille en 70 RWD. Selvom slut november blev til start december så når du det jo alligevel.

 

Evt. ring til Tesla og spørg hvordan de tror det kommer til at gå.

Sithfury
Sithfury Jul 26 '15

Hvis ikke andre har nævnt det, vil jeg bare lige sige, at der sagtens kan komme en ændring af registreringsafgiften inden d 1/1.

Sidst de lavede en større ændring med gulpladebiler, galdt det fra den ene dag til den anden.

Man skal også lige tage højde for tesla tid.. min egen blev forsinket fra Marts til April, til Maj, til sidst i Maj.

Graadig
Graadig Jul 26 '15
Det har jeg også tænkt på. Min er sat til 20 aug, så det går nok
koldby
koldby Jul 26 '15

Jo men det her er en vedtaget lov som udløber 1/1. Der skal lovgivning til for at ændre den før det tidspunkt, IMHO

Niels
Niels Jul 26 '15
skulle det utænkelige ske at nogen får leveret deres bil et par dage efter 1/1 så kan tesla stadig bestille nr plader/ indregistere bilen før udlevering. f.eks. den 27/12. bilen behøver ikke stå på dansk jord når den indregisteres. det kræves blot at den er på vej, vin nr kendes samt at det er til en navngiven køber den indregisteres.<br />
<br />
det er faktisk også det som sker i dag, tesla indregistere et par dage i forvejen - og dette kunne i princippet lige så godt være et par (4) uger i forvejen - eneste ulæmpe er at bilen bliver indregisteret i 2015 frem for 2016
Forummets indlæg er redigeret af Niels Jul 26 '15
koldby
koldby Jul 29 '15

Har lige fået VIN nummer idag ;-)

NeWT
NeWT Jul 29 '15

Tillykke Karsten !

Sider: « 1 2